קבוצות ריצה למתקדמים

קבוצת ריצה למתקדמים

כשלא לרוץ זו לא אופציה

קבוצות הריצה למתקדמים כוללות פעילות מגוונת מאוד בכל התחומים הקשורים לאימון מתקדם של אלה שכבר רצים תקופה של 10 חודשים לפחות, ומקיימים, באופן קבוע, ריצה של 6 ק"מ ומעלה, 3 פעמים בשבוע..

באימוני קבוצות ריצה למתקדמים, אנו שמים דגש על אימוני איכות כמו ריצות טמפו, אינטרוואלים, פארטלק, עליות ואימוני "גב אל גב", שמטרתם שיפור הכושר הגופני של הרצים מבחינת המהירות, קצב הריצה, הכוח הפיזי, הסבולת, צריכת החמצן המירבית (צח"מ) ועוד.

המטרה כאן היא לתת ערך מוסף, לשפר ולקדם רצים ביכולת הריצה שלהם, כאשר במקביל, ניתנים כל העת דגשים בנושא שיפור טכניקת הריצה, החשובה מאוד בשלב זה של "חיי הרצים".

מה בתפריט?

עבודה קשה ומאומצת, באימוני ריצה ובתרגילי כוח מגוונים (כולל אימוני כוח על מחזוריים לשיפור כוח השרירים ושיפור היכולת האירובית) – וכל זאת בצורה בטוחה ונכונה, הם המתכון שלנו להצלחה ולהישגים.

כמובן שבנוסף להקפדה שלנו על ביצוע הפעילות מצדכם והחשיבות מבחינתנו שתעבדו חזק, אבל חכם, חשוב לנו מאוד שגם תהנו, וזה, מניסיון, קורה תמיד!

תכנית אישית, ריצה קבוצתית!

אימוני הקבוצות המתקדמות מתבצעים על פי תוכנית אימונים אישית, המותאמת לכל רץ ורצה, בהתאם לבקשתם.

תוכנית שכזו נבנית מדי 4 חודשים או חצי שנה, ומכילה מבנה מסודר של אימוני ריצה וכוח ייעודיים שתפקידם להכין את המתאמנים, בצורה הטובה ביותר, למטרה אליה הם שואפים:

  • שיפור המהירות לריצות 10 ק"מ
  • ריצת חצי מרתון
  • מרתון מלא
  • מירוצי שליחים לקבוצות רצים
  • כל יעד אחר שהמתאמן בחר לעצמו.

Ritza.co.il - ריצה מונחית מטרה

בדרך כלל אנחנו מסמנים לעצמנו שתי מטרות: האחת באביב והשנייה בסתיו, אליהן אנחנו מכינים עצמנו במהלך החודשים הקודמים למירוץ בו אנו מתכוונים לקחת חלק.

תקופת האימונים כוללת הכנה הדרגתית, בהתאם לסולם מאמצים שנקבע על ידינו, בפיקוח של מדריכים מוסמכים לריצות בינוניות וארוכות ופיזיותרפיסט המלווה באופן צמוד את התהליך למניעת פציעות ריצה ואופטימיזציה של טכניקת הריצה.

  • האימון הראשון בשבוע כולל ריצת נפח (התאוששות) קצרה (שחרור מריצת סוף השבוע), אימון
  • אימון אמצע השבוע הוא אימון טכני, מאומץ יחסית (אימוני מהירות או עליות) כשהריצה ביום שלמחרת היא ריצת שחרור.
  • ריצות סוף השבוע הן ריצות נפח למרחקים ארוכים, בהתאם ליעד אליו אנו מכוונים: מריצת 15 ק"מ ועד מרתון מלא ולמעלה מכך (מריצות אולטרא לייט ועד לריצות אולטרא).

ביחד ולבד בתנועה

אימוני אמצע השבוע משותפים לכולם, כאשר כל אחד רץ, במסלול משותף, את המרחק שהוא אמור לרוץ, ברמת העצימות בה הוא נדרש לרוץ בהדרכה צמודה כמובן (בהתאם ליכולתו, כושרו ומצבו הפיזי בכל זמן נתון).

בריצות הנפח של יום שישי כל מתאמן רץ את המרחק אותו הוא צריך לרוץ על פי תוכנית האימונים.

במידה ותוואי השטח של מירוץ המטרה שלנו הוא הררי, ריצות הנפח של סוף השבוע יתבצעו בתוואי שטח הדומה לזה הצפוי לנו במירוץ.

האימון בקבוצות המתקדמות הוא אימון מקצועי, מגוון וחשוב מאוד להקפיד על ביצוע מדויק ועקבי של תוכנית האימונים, דבר לו אנו, מתוקף אחריותנו המקצועית, נותנים דגש רב.

קבוצת ריצה למתקדמים